De case voor Schiphol Group

De continue groei van het aantal gebruikers, het beheer in de vorm van wijzigings-en toegangsverzoeken en nieuwe ontwikkelaanvragen begon de afdeling boven het hoofd te groeien. Ruim 4000 unieke sessies per maand worden nu opgestart, dit is tien keer zoveel als twee jaar geleden. Het werd tijd voor een professionaliseringsslag, gericht op het optimaliseren van de application development en de life cycle van nieuwe en bestaande QlikView apps.

Het Resultaat

Bedrijfsbreed

In korte tijd is QlikView leading geworden. Steeds meer mensen binnen Schiphol Group rekenen op QlikView. Van nice to have zijn de QlikView apps verworden tot must have. Dit is dan ook waarom ruim 500 mensen geautoriseerd zijn om gebruik te maken van één of meerdere van de circa 40 QlikView apps.

Hybride model

Het hybride model uit zich in het Qlik Enterprise Support Framework. Hierdoor werken in- en externe ontwikkelaars nauw samen ten behoeve van het ontwikkelen, testen en beheren van de QlikView omgeving, gebruikmakend van Platform Manager van IN4BI. Hiermee beheert E-mergo de Qlik omgeving van Schiphol.

Incidentmanagement

  • Vermindering aantal incidenten door verbeterde tests & analyses
  • Incidenten worden sneller opgelost middels release management capaciteiten
  • Nauwe samenwerking tussen in- en externe ontwikkelaars is mogelijk door versiebeheer en change management processen
  • Eenvoudig geautomatiseerde rapporten versturen met Qlik NPrinting

Het beheren van de life cycle van 40 QlikView apps gecombineerd met continue ontwikkelverzoeken vanuit de business groeide onze afdeling boven het hoofd. Dit resulteerde in een hybride samenwerkingsmodel met onze Qlik partner E-mergo.

Jeroen Frenken

Manager Reporting House, Schiphol Group

Download gratis Qlik software

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.