Social Media begint met luisteren: maar hoe doe je dit?

heembouw,social media, social media dashboard,qlik,qlik view, qlikview, business intelligence

Luisteren is belangrijk als je aan de slag gaat met social media. Als je weet wat er gezegd wordt kun je hier op inspelen en ook reageren. Een realtime dashboard helpt om te luisteren. Bij Heembouw werken we nu al weer bijna 3 jaar met een eigen ontwikkeld dashboard. We gebruiken hiervoor een selectie van een aantal gratis tools die ons meer dan voldoende inzicht geven en ons prima helpen met luisteren. Maar soms moet je kijken of er mogelijkheden zijn om nog beter te luisteren. Samen met E-mergo ontwikkelden we een eigen dashboard op basis van Qlikview.

 

Door e-mergo werd ons gevraagd of we mee wilden werken aan de ontwikkeling van een social media dashboard binnen QlikView. Door onze ervaring zijn we in staat voldoende input te geven voor een dergelijk dashboard. We zijn dan ook enthousiast aan de slag gegaan om te werken aan het dashboard.

– Björn Bouwmeester, Grafisch Vormgever en Social Media Coördinator bij Heembouw

 

Lees het artikel

Lees meer over API’s