KPI Workshop

Ben je bezig met het opzetten van (de scope voor) een nieuw dashboard? Vraag dan een KPI Workshop aan voor een van je processen!

Na de workshop ontvang je:

  • Een lijst van concrete en compacte KPI’s
  • Een advies voor jouw KPI’s  én datavisualisaties
  • ‘Papieren’ dashboard design om later uit te werken
  • Een heldere scope voor een PoC of nieuw dashboard

 

Werkwijze

Als eerst identificeren we een aantal afdelingen en/of processen om mee te nemen in een KPI workshop. Tijdens de workshop werken we aan de hand van de business doelen (afdelingsdoelen, procesdoelen etc) toe naar een compacte en concrete set KPI’s. Hierbij bespreken we ook hoe deze het best weergegeven kunnen worden en leveren we dus een ‘papieren’ dashboard als design om uiteindelijk uit te gaan werken. Definities, benodigde data en verantwoordelijken worden hierin belegd.

De KPI workshop kan per proces of afdeling herhaald worden, tot de KPI cascade voor de organisatie compleet genoeg is. Daarbij is het uitgangspunt dat de voornaamste processen en stakeholders betrokken zijn en zich zo ‘eigenaar’ gaan voelen van de KPI’s. Op basis van de voorliggende uitkomsten kan dan ook (eventueel) het proces worden gestart om de behoefte technisch uit te voeren.

KPI, KPI Workshop

Ja, ik wil een KPI Workshop







  • Door dit formulier te verzenden gaat u akkoord met ons privacybeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

De KPI Workshop wordt uitgevoerd door:
Louis De Roo, Data Strategy Leader bij E-mergo

 

Louis de Roo heeft jarenlange ervaring op het snijvlak van business en data.
Na een internationale carrière van 21 jaar bij retailer IKEA, waar hij in diverse rollen grote en kleine datagedreven initiatieven leidde, maakte hij in 2019 de overstap naar E-mergo. In zijn rol als Data Strategy Leader bij E-mergo helpt hij klanten bij het toepassen van data in hun bedrijfsmodel, zowel op strategisch als op praktisch niveau. Als ‘niet-techneut-tussen-de-techneuten’ is Louis bij veel bedrijven een gewaardeerde gesprekspartner bij het meedenken over het gebruik van data in de organisatie. Doordat hij data bekijkt vanuit de vraag van organisatie en gebruikers zijn Louis’ inzichten nuttig voor zowel producenten als consumenten van data-oplossingen.