De case voor O'Neill

Het ontwikkelen van een datawarehouse en het bieden van rapportage-en analysemogelijkheden zijn van onschatbare waarde voor een fashion sportmerk zoals O'Neill. Dit is precies waarom zij in 2010 begonnen met het gebruik van Cognos. Het bleek echter snel dat Cognos vooral statische rapporten aanbiedt en dat er vanuit de business een groeiende behoefte ontstond aan dynamische analysemogelijkheden. Hierbij was er vooral een grote wens om 'key users' in staat te stellen om data te analyseren en hier trends in te ontdekken.

Het Resultaat

Trends ontdekken

Qlik Sense biedt O’Neill veel meer analysemogelijkheden aan dan het vorige Business Intelligence systeem. Door de data te kunnen analyseren worden trends ontdekt. Hier kan vervolgens direct actie op worden ondernomen.

Diep in de data duiken

De snelle en gemakkelijke werking van Qlik Sense zorgt ervoor dat gebruikers geneigd zijn verder te kijken. Medewerkers duiken nu veel dieper in de data om zo tot nieuwe inzichten te komen. Dit was voorheen met Cognos niet op deze manier mogelijk.

Datadriven

Door Qlik Sense te gebruiken worden beslissingen nu genomen op basis van harde feiten in plaats van op intuïtie. Qlik Sense was voor O’Neill de volgende logische stap om haar data inzichtelijk te maken en de effectiviteit van de business te vergroten.

Qlik Sense is echt supersnel. Zo word je als gebruiker enorm gemotiveerd om verder te kijken en echt dingen te gaan ontdekken. Daarnaast is Qlik Sense selfservice: omdat de applicatie zeer intuïtief werkt zijn onze gebruikers zonder echte training aan de slag gegaan

Rob Peters

IT-Manager, O'Neill Europe

Bekijk de complete case

Contactformulier

  • Door dit formulier te verzenden gaat u akkoord met ons privacybeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.