Laat je data voor je werken!
Max. aantal deelnemers: 8
In de moderne wereld van data & analytics volstaat het niet meer om alleen gegevens te presenteren en daarop je acties te baseren. Met data storytelling maak je van je analyses een informatief verhaal. Dit gebeurt door cijfers te transformeren tot betekenisvolle verhalen. Data storytelling stelt je in staat om diepgaande inzichten op een overzichtelijke manier over te brengen aan diverse doelgroepen. Hierdoor worden niet alleen beslissingen verbeterd, maar ontstaat er ook een sterke verbinding tussen data en actie.
Data krijgt betekenis wanneer het in een verhaal wordt verwerkt. Met behulp van een user persona kun je dit verhaal afstemmen op jouw doelgroep. Overzichtelijke data stories zorgen ervoor dat gebruikers sneller beslissingen kunnen nemen op basis van data. Stakeholders zullen bij het analyseren van data daardoor ook vaker de data op dezelfde manier interpreteren. Dit komt omdat het minder complex wordt weergegeven voor de gebruiker. Zo kun je elkaar veel sneller begrijpen als je met grote teams of andere afdelingen samen naar data kijkt!
Resultaat
- Je bent beter in staat om datagedreven beslissingen te faciliteren.
- Je leert hoe je een data story maakt vanuit het perspectief van een user persona
- Je begrijpt hoe je biases en (onbedoelde) datamanipulatie kunt voorkomen in jouw data stories
- Je leert wat de belangrijke principes zijn die je nodig hebt om een effectieve data story te ontwikkelen voor jouw gebruikers.
- Na de masterclass beschik je over de kennis om een effectieve datastory samen te stellen
Voor wie
Deze training is bedoeld voor iedereen die op een effectieve manier wil communiceren door middel van data. Of je nu een developer of data analist bent, een manager die het belangrijk vindt om datagedreven te werken of een projectleider die het management effectief dient te informeren over resultaten.
Praktisch
- Deze training duurt 1 dagdeel
- De prijs van deze training is 1500 euro voor een open training. Voor een besloten training (hierbij kan je zelf de locatie kiezen) wordt de prijs in overleg bepaald
- Je kunt deze training zowel online als op locatie volgen
- Nodig tijdens de training: een laptop
- Wanneer de training op locatie is zal er lunch aanwezig zijn
Bekijk het programma
Tijdens de Data storytelling masterclass komen de volgende onderwerpen aan bod:
- User Persona
- UX Design
- Datahuisstijl
- Datavisualisaties
- Data Storytelling
Hoe werkt het aanvragen van een training?
Na het verzenden van een aanvraagformulier komt een van onze medewerkers met je in contact voor het inplannen van de training en voor het opvragen van de factuurgegevens. Het is mogelijk om de training op een van de volgende manieren te volgen: online, E-mergo kantoor of incompany. Afhankelijk van de gekozen optie hanteren wij bepaalde voorwaarden voor het leveren van deze training.
Deze training aanvragen
Trainer
Rachel van Kleef werkt bij E-mergo als Business Intelligence Consultant/Data visualisatie specialist. Op dit moment is zij werkzaam als BI Front-end developer bij Royal Schiphol Group. Haar passie ligt in data visualisatie, data storytelling, data literacy en data-driven decision making. In april 2023 was zij spreker op de QlikWorld conferentie in Las Vegas. Verder geeft Rachel verschillende workshops, trainingen, webinars en gastcolleges bij hogescholen. Binnen E-mergo heeft Rachel gewerkt voor klanten als Vopak, LVNL, CEVA, Heijmans en Facilicom. Haar ervaring in BI omvat Qlik Sense, QlikView en Power BI. Buiten haar werk ontwikkelt ze interessante data visuals/infographics en plaatst ze deze op LinkedIn ter inspiratie voor anderen.
Incompany
Al onze trainingen zijn ook incompany te volgen. In overleg kunnen wij het door ons gebruikte materiaal afstemmen op de behoeftes van jouw bedrijf. Denk hierbij bijvoorbeeld aan extra tijd om specifieke onderwerpen te behandelen, het toevoegen van extra voorbeelden of het overslaan van bepaalde onderwerpen. Neem hiervoor contact op met onze Academy.