De case van Worktrans

Om snel in te kunnen spelen op veranderingen in de markt of behaalde resultaten vanuit een bepaald proces, is het belangrijk dat iedereen tijdig, relevant inzicht heeft in data. Na jaren bedrijfsgegevens te analyseren via datadumps, Excel-spreadsheets en draaitabellen wilde Worktrans het proces rondom het rapporteren en analyseren van data visueler, beter, sneller, tijdiger én makkelijker maken. Alleen zo kan het bedrijf haar operatie tijdig bijsturen in een snel veranderende markt.

Het Resultaat

Tijdsbesparing

Worktrans Uitzendgroep bespaart dankzij Qlik Sense wel 20 manuren per maand doordat het niet meer nodig om rapportages handmatig samen te stellen. Alle relevante data is voor medewerkers op één scherm beschikbaar. Zo wordt aan elke informatiebehoefte voldaan.

0,4% Margeverbetering

Omdat medewerkers nu marges kunnen bekijken per vestiging, maar ook per klant, kunnen zij in de huidige vraagmarkt kiezen voor het plaatsen van medewerkers bij klanten met de betere marges. Dit heeft direct impact op het resultaat, waardoor de investering in Qlik Sense binnen enkele weken is terugverdiend.

Datadriven

Beslissingen worden genomen op basis van data, versus intuïtie. Alle vragen kunnen gelijk beantwoord worden en enige dissonantie valt gelijk op. Dit betekent dat de operatie heel gericht en snel kan worden bijgestuurd, op basis van actuele data in plaats van op intuïtie.

Met Qlik Sense maak je een enorme berg aan data op snelle, eenvoudige wijze visueel inzichtelijk. Dit nodigt uit om op een ontdekkingsreis te gaan door de data. Omdat dissonanties gelijk opvallen kunnen we gericht en heel snel onze operatie bijsturen.

flex, business intelligence flex analytics, recruitment analytics

Ger Been

Financieel Directeur, Worktrans Uitzendgroep

Probeer een bruto marge dashboard

  • Door dit formulier te verzenden gaat u akkoord met ons privacybeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.