De Qlik Sense Mobile iOS app

De Qlik Sense Mobile App is nu beschikbaar! Hiermee kan ook offline gewerkt worden. Dit is een belangrijke stap voor Qlik, aangezien het offline kunnen werken met Qlik Sense een veel gehoorde wens is van haar klanten. Hoe installeer je de app? Wat kun je wel en niet met de app? En hoe zit het met de beveiliging? In dit blog krijg je antwoord op al deze vragen.
Lees verder

Het Churn Dashboard

Het behouden van klanten is vaak goedkoper dan het werven van nieuwe klanten. Vooral wanneer er met jaarcontracten en maandelijkse betalingen gewerkt wordt is dit een belangrijk aandachtspunt. Overzichten met KPI's zoals de churn rate zijn daarbij onmisbaar.
Lees verder

Nieuw: ‘Qlik Sense September 2017’

Qlik heeft een nieuwe versie van Qlik Sense uitgebracht onder de naam 'Qlik Sense September 2017'. In dit blog bekijken we nieuwe features zoals de Waterfall Chart, Dynamic Labels en de Qlik Sense iOS (offline) app voor iPads. Lees snel verder en download hier de Desktop versie van Qlik Sense September 2017!
Lees verder

De kracht van Customer Analytics

Energiebedrijven kunnen enorm profiteren van analytics oplossingen gericht op klantendata. Er worden steeds vaker uitgebreide KPI's opgesteld om dit in de gaten te houden. Denk hierbij aan processen zoals call center operations, sales, Customer Lifetime Value(CLV), churn en klantsentiment. In dit blog bekijken wij deze KPI's en de waarde van analytics oplossingen voor de energiebranche.
Lees verder

Power BI in het Magic Quadrant van Gartner

  Wat maakt een Leider? Gebruiksgemak, prijsstrategie en snelheid van implementatie zijn volgens Gartner de belangrijkste kwaliteiten van een leider in het Magic Quadrant. Gartner heeft deze kwaliteiten gedefinieerd omdat het koopproces naar BI en Analytics tegenwoordig op een andere manier wordt benaderd. Gartner ziet ook dat dat de BI en Analytics markt snel ontwikkelt,…
Lees verder